معرفی روتر سیسکو سری ASR 1000
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

روتر سیسکو سری ASR (ASR stands for Aggregation Services Router) یک سری از روترهای حرفه‌ای و قدرتمند برای شبکه‌های بزرگ و پیچیده می‌باشند. این سری از روترها توسط شرکت سیسکو تولید شده و برای ارائه خدمات شبکه در شبکه‌های تلفن همراه و اینترنت طراحی شده‌اند.

این سری از روترهای ASR سیسکو برای شرکت ها و ارائه دهندگان خدمات جزء مناسب ترین روتر ها میباشند. به طور کلی باید بگوییم که سری روترهای ASR در حال حاضر شامل سری های ASR 900 و سری ASR 1000 و سری ASR 9000 است.

از بین این سه مورد، سری ASR 9000 بالاترین سطح را بین روتر های سری ASR دارد. این علاوه بر قابلیت مسیریابی لبه یا همان Edge دارای قابلیت های اصلی مسیریابی است. ASR 900 Series و ASR 1000 Series فقط دارای قابلیت مسیریابی لبه هستند اما همه روترهای سری ASR می توانند تا 100G اترنت را اداره کنند.

سری روترهای سیسکو ASR 9000 همچنین از نرم افزارهای مختلفی با دو سیستم عامل دیگر استفاده می کنند. این سری با IOS XR کار می کند در حالی که سری ASR 900 و ASR 1000 با IOS XE اجرا می شوند.

سیستم عامل IOS XR سیسکو برای شبکه در مقیاس Cloud طراحی شده است و امکان به روزرسانی تصویر نرم افزار و تغییر ماژول را بدون تأثیر بر عملکرد فراهم می کند. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی روتر سیسکو سری ASR 1000 بپردازیم.

شباهت ها و تفاوت های اصلی بین روترهای سیسکو ASR و ISR:

اگرچه شباهت های زیادی بین روترهای سیسکو ASR و روترهای سیسکو ISR وجود دارد اما چندین تفاوت اساسی نیز وجود دارد که در نهایت هنگام خرید سیسکو ASR در مقابل روترهای ISR از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بزرگترین تفاوت روترهای ASR و ISR در این است که روترهای ASR برای شرکت ها و ارائه دهندگان خدمات بیشتر مناسب است در حالی که ISR برای مشتریانی است که دارای شبکه های کوچک یا متوسط ​​هستند، مناسب است.

به طور کلی از آنجا که سری های ASR برای کاربردهای بزرگ طراحی شده اند در مقایسه با روترهای ISR دارای ویژگی های بیشتر و سطح عملکرد بالاتری هستند. به عنوان مثال روترهای ASR از پس پردازش سریعتر اترنت برمی آیند و تراکم پورت بالاتری دارند و  جدید ترین سری روتر سیسکو ASR 9000 تنها سری روترهایی است که دارای قابلیت های اصلی مسیریابی است.

از نظر شباهت هر دو روتر Cisco ASR و ISR قابلیت اتصال WAN امن را ارائه می دهند. همچنین هر دوی آن ها برای ایمن سازی اطلاعات حساس هنگام پیکربندی با نمایه IPsec موقت PSN تأیید شده اند و اگرچه سری Cisco ASR 9000 مانند همه سری های ISR سیسکو دسترسی ابری را فراهم می کند دو سری دیگر ASR دسترسی ابری را نمی دهند.

 

منبع : معرفی روتر سیسکو سری ASR 1000

 





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: